Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

David Beckhams nya H&M-kampanj

Publicerad: 12 november 2012, 07:26

Fotbolls- och modeikonen David Beckham följer upp sin förra succékollektion för H&M med en ny inför julen.


Ämnen i artikeln:

H&M

H&M meddelade förra året sitt samarbete med fotbolls- och modeikonen David Beckham och hans bodywear-kollektion lanserades i början av året i cirka 1 800 H&M-butiker i runt 40 länder världen över. Det sker via  ett långsiktigt samarbetsavtal.

– Under det senaste året har jag utvecklat min Bodywear-kollektion tillsammans med mitt team och jag är väldigt stolt över resultatet. Den sista biten i pusslet var att hitta en partner i form av en  återförsäljare som har både visioner och kapacitet att distribuera  produkterna globalt. H&M visade sig vara det självklara valet av samarbetspartner och jag ser verkligen fram emot att presentera kollektionen för H&M:s kunder i februari, sa David Beckham då.

Ann-Sofie Johansson, designchef på H&M kommenterade då:

– David Beckham är både en sport- och stilikon av världsklass. Det är otroligt spännande för H&M att påbörja ett långsiktigt samarbete med  honom för hans DAVID BECKHAM Bodywear-kollektion. Det signalerar starten på ett fantastiskt äventyr för oss på H&M.

Den första kollektionen var en stor succé och nu går David Beckham ut med en ny kollektion inför julen och en ny julkampanj. I den är han återigen själv modellen.

Se en behind the scenes-video för den nya kampanjen nedan.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

H&M

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.