Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 12 november 2012, 07:26
Fotbolls- och modeikonen David Beckham följer upp sin förra succékollektion för H&M med en ny inför julen.
Ämnen i artikeln:
H&MH&M meddelade förra året sitt samarbete med fotbolls- och modeikonen David Beckham och hans bodywear-kollektion lanserades i början av året i cirka 1 800 H&M-butiker i runt 40 länder världen över. Det sker via ett långsiktigt samarbetsavtal.
– Under det senaste året har jag utvecklat min Bodywear-kollektion tillsammans med mitt team och jag är väldigt stolt över resultatet. Den sista biten i pusslet var att hitta en partner i form av en återförsäljare som har både visioner och kapacitet att distribuera produkterna globalt. H&M visade sig vara det självklara valet av samarbetspartner och jag ser verkligen fram emot att presentera kollektionen för H&M:s kunder i februari, sa David Beckham då.
Ann-Sofie Johansson, designchef på H&M kommenterade då:
– David Beckham är både en sport- och stilikon av världsklass. Det är otroligt spännande för H&M att påbörja ett långsiktigt samarbete med honom för hans DAVID BECKHAM Bodywear-kollektion. Det signalerar starten på ett fantastiskt äventyr för oss på H&M.
Den första kollektionen var en stor succé och nu går David Beckham ut med en ny kollektion inför julen och en ny julkampanj. I den är han återigen själv modellen.
Se en behind the scenes-video för den nya kampanjen nedan.
Linus Fremin
Ämnen i artikeln:
H&M