Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Dawn till Dusk läggs ned

Publicerad: 18 november 2011, 14:08

Dawn till Dusk skrotas efter tre år.
Metro och Schibsted lägger ned det gemensamma annonspaketet, enligt Dagensmedia.se.


När Schibsted i maj 2008 lade ned sin förlustprodukt, den blödande gratistidningen Punkt  SE, köpte bolaget in sin i Metro – tillsammans landerade företagen annonspaketet Dawn till Dusk, D2D.

Men nu läggs annonspaketet ned, enligt Dagensmedia.se. En handfull personer berörs.

Peter Liedholm, D2D:s  försäljningsdirektör, har lämnat bolaget för kvällstidningsägda Impact, som D2D sett som en konkurrent. .

D2D omsatte i fjol 32 miljoner kronor, vilket är i nivå med  2009.

De berörda hänvisar till Magnus Kepinski,  försäljningsdirektör på Metro. Resume.se har sökt honom för en kommentar.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.