Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

DDB är Direkt-vinnare

Publicerad: 25 april 2013, 12:39

En personlig inbjudan med hjälp av Spotify.

Det är en innovativ inbjudan med hjälp av Spotify som sopar hem Guldägget i Direkt-kategorin. Favorit-tippade "The ice record project" av TBWA får nöja sig med ett diplom.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2013Guldägget

Med hjälp av Spotify bjöds särskilt utvalda personer in till vernissagen på Bonniers Konsthall. Kampanjen The track-list guest-list är ett helt nytt grepp som prövades och uppenbarligen också lyckades. Juryn i Direkt-kategorin tycker att kampanjen var bäst i år.

Silverägget i kategorin går till kampanjen för Roygalan 2012 som McCann Stockholm ligger bakom.

Juryns motivering: "Årets Guldäggsvinnare i kategorin direkt är elitistisk, exkluderande och alldeles fenomenalt bra. En personligt komponerad inbjudan som dessutom lyckats med att sätta en kråka i "det-här-har-vi-aldrig-sett-förut-boxen". Juryns stora grattis går inte ut till alla, utan endast till Bonniers Konsthall och arbetsgruppen på DDB Stockholm!"  

Arbetsgrupp: Art Director: Joakim Khoury Copywriter: Daniel Vaccino Creative Director: Magnus Jakobsson, Fredrik Simonsson Musik: Hans Berg Produktionsledare: Charlotte Zetterström Projektledare: Sandra Bergman Senior Designer: Daniel Löfvenborg Uppdragsgivare: Thérèse Dyhlén, Mirjam Johansson Övrigt: Spotify

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Guldägget 2013Guldägget

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.