Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

DDB är fortfarande med i leken

Publicerad: 5 maj 2010, 12:48

Som Resumé tidigare har rapporterat genomför TOP-TOY-ägda leksakskedjorna BR och Toys R Us en Norden-pitch. Nu är shortlist klar och följande byråer är kvar och slåss om uppdraget: Advance, Brandhouse, DDB Stockholm, Halbye KAAG JWT och Saatchi & Saatchi Copenhagen.


Ämnen i artikeln:

DDB Stockholm

Fem byråer vill göra reklam för BR och Toys R Us. Foto: Colourbox

Det var igår byråerna som slåss om TOP-TOY och varumärkena BR och Toys R Us via Adstrument fick besked vilka som har gått vidare. Adstrument är ett verktyg som används för att meddela vilka byråer som är under fortsatt bedömning, vilka som har förlorat och vilken eller vilka byråer som har vunnit en pitch.

Nu står det alltså klart att följande byråer finns med på shortlist för TOP-TOY-affären: Advance, Brandhouse, DDB Stockholm, Halbye Kaag JWT och Saatchi & Saatchi Copenhagen.

Fokus ligger på att skapa en tydligare positionering av både BR och Toys R Us samt en tydligare uppdelning mellan kedjorna.

För varumärket BR omfattar pitchen samtliga nordiska länder och Tyskland, medan Toys R Us omfattar alla nordiska länder, inklusive Island. Till skillnad från BR omfattas inte Tyskland.

Nuvarande leverantör åt TOP-TOY är Brandhouse. Planen är att pitchen ska vara klar innan sommaren. Ansvarig byråvalskonsult är Hestbaek Consult.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

DDB Stockholm

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.