Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

DDB bjuder in konkurrenterna

Publicerad: 24 april 2015, 14:11

"Äggveckan" ska inspirera DDB Stockholms kunder

Inför den stundande Guldäggsgalan startar DDB Stockholm "äggveckan". Här bjuder reklambyrån in konkurrerande byråer att föreläsa för byråns kunder. – Vi ser ingen prestige i att uppskatta och lära av vad andra gör, säger DDB Stockholms vd David Sandström.


Måndag till onsdag nästa vecka har DDB Stockholm bjudit in några av branschens mest aktuella personer till byråns lokaler på Torsgatan. Här kommer de konkurrerande byråerna att dela med sig av sin syn på reklam, kommunikation och framtiden inför DDB Stockholms kunder. Under dagarna kommer Forsman & Bodenfors, Prime, INGO och Acne att presentera sina case.

Utöver de svenska konkurrenterna har man flugit in Ben Tollett, kreativ chef på Adam&Eve DDB som föreläsare. Hans byrå vann fyra Grand Prix i Cannes förra året med kampanjen "Sorry I spent it on myself" för varuhuset Harvey Nichols.

– För våra kunder och medarbetare är det såklart mer givande om vi inte bara kollar på oss själva. Och vi ser ingen prestige i att uppskatta och lära av vad andra gör, tvärtom. Därför väljer vi att öppna upp kontoret och kombinera andra byråer med en internationell gäst från nätverket och ett av våra nyare och därmed mindre exploaterade egna case från ACO och DDB Design, säger David Sandström i ett pressmeddelande.

Sammanlagt blir det sex presentationer över tre dagar. Endast en av dragningarna kommer från byrån själv - det är DDB:s designers Eva Aggerborg och Lars Fuhre som kommer presentera. Här kommer även Lowe Brindfors tidigare medarbetare Margaretha Ekstrand-Almér att presentera några äldre case som renderat guldägg. Guldäggets juryordförande Tom Beckman kommer också för att prata liksom Forsman & Bodenfors kreatörer som presenterar Epic Split-caset.

– Istället för att låta Guldägget bara bli en prisutdelning för oss så vill vi på DDB ta tillfället i akt att sätta ljus på vassa idéer, banbrytande kommunikation och inspiration i absoluta världsklass. Därför kommer vi att anordna äggveckan med inspiration från både oss och andra. Guldägget handlar egentligen mindre om att vinna priser och mer om att inspireras och lära sig av de bästa i branschen, säger David Sandström i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.