Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

DDB får ett halvår till med Försvaret

Publicerad: 4 maj 2009, 11:57

DDB:s nuvarande samarbete med Försvaret sjunger på sista versen. Före midsommar startar myndighetens interna process med en ny reklambyråupphandling.


Ämnen i artikeln:

DDBFörsvarsmakten

Staffan Slörner. Foto: Resumé

För en månad sedan skrev Resumé att DDB kan förlora Försvaret som kund eftersom Försvarsmakten, som omfattas av lagen om offentlig upphandling, snart måste ut i en ny reklambyråupphandling.

Nu bekräftar Staffan Slörner att DDB:s nuvarande avtal förlängts för sista gången inom ramen för förra upphandlingen. DDB är Försvarets byrå i ytterligare sex månader, sedan får de göra klart de jobb som påbörjats.
– Det innebär att vi behöver vara igång med en byrå under nytt avtal i mars nästa år, säger Staffan Slörner till Resumé.
– Vår interna process behöver starta före midsommar.

DDB har haft Försvarsmakten som kund sedan 2003. Det repositioneringskoncept som vunnit ett otal priser startade 2005. Senaste upphandlingen gjorde 2006 och resulterade i att DDB fick teckna nytt avtal med Försvaret.

Ingenting hindrar DDB från att delta i Försvarets kommande upphandling. Men det finns faktorer som hindrar Staffan Slörner att välja DDB igen. Enligt lagen om offentlig upphandling måste myndigheten välja den som anger lägsta priset av de som uppfyller alla andra krav.

– För oss skulle det vara en jättetragedi om vi inte kan fortsätta med DDB. Risken är att man inte får den kvalitet man är van vid, sade Staffan Slörner till Resumé i en intervju för en månad sedan.

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

DDBFörsvarsmakten

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.