Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

DDB favoriter – igen

Publicerad: 13 April 2011, 12:36

Imorgon smäller det - då hålls Guldäggsgalan. Fem reklambossar uttalar sig om känslan och förhoppningarna inför ett av branschens stora event.


Ämnen i artikeln:

GuldäggsgalanNiclas MelinStoråkers McCannBerntzon BylundDDBPia Grahn BrikellGossForsman & Bodenfors

F.v: Filip Nilsson, Joachim Berntzon, Pia Grahn Brikell, Stig Lundstedt, Niclas Melin. Foto: Montage/Resumé.

För Resume.se berättar fem byråchefer om sina förväntningar och förhoppningar inför morgondagens Guldäggsgala. 

Joachim Berntzon, byråledare på Berntzon Bylund:

Hur tror du att det kommer gå för din byrå?
– Vi har varit nominerade tidigare men i år har vi två nomineringar och det känns stabilt och som en seger redan nu. Vi är väldigt glada och har vittring på ett silverägg. Kommer vi hem med ett silverägg är vi nöjda och om vi inte gör det kommer jag att vara väldigt besviken imorgon kväll, men det går över. Jag har själv suttit med i Guldäggsjuryn och vet att det är väldigt små marginaler men när man väl sitter där och är nominerad vill man ju vinna.

Vilken kampanj känns hetast i Guldägget?
– Överlag är det mycket bidrag som har skapats för att kunna vara med och tävla och det tycker jag är lite synd, men det får man väl leva med. Annars tycker jag att Försvarsmaktens kampanj känns het. Personligen hoppas jag dock på ”Dåliga förlorare”, det är min favoritkampanj.

Vilken byrå vinner flest priser?
– DDB tror jag, de har många starka bidrag.

Pia Grahn Brikell, vd på Storåkers McCann:

Hur tror du att det kommer gå för din byrå?
– Förra året hade vi sex nomineringar och vann 3 guldägg, vilket var enastående, och det blir nog väldigt svårt att slå. Vi har sex nomineringar i år också och jag hoppas såklart att vi åker hem med något guldägg.

Vilken kampanj känns hetast i Guldägget?
– Det kan jag inte svara på, jag tycker inte att någon kampanj är över någon annan i år. Många kampanjer är bra men jag tycker inte att det är någon som sticker ut särskilt mycket.

Vilken byrå vinner flest priser?
– Ingen aning, tittar man internationellt så har DDB vunnit många priser men det är jättesvårt att säga.

Stig Lundstedt, vd på GOSS:

Hur tror du att det kommer gå för din byrå?
– Jag är jätteglad att vi är nominerade, det är det som är målsnöret för oss. Vi har vunnit några guld- och silverägg tidigare så jag vet att det kan glida in ett ägg men jag är nöjd som det är.

Vilken kampanj känns hetast i Guldägget?
– Vi har ingen glasklar favorit.

Vilken byrå vinner flest priser?
– Det tror jag blir Forsman & Bodenfors, de har många nomineringar.

Niclas Melin, vd på DDB:

Hur tror du att det kommer att gå för din byrå?
– Vi hoppas att vi upprepar tidigare års bedrifter men är självklart ödmjuka inför uppgiften.

Vilken kampanj känns hetast i Guldägget?
– Personligen tycker jag att Mini Getaway borde bli rejält belönad. En bra idé utfört på ett inspirerande och smart vis.

Vilken byrå vinner flest priser?
– Svårt att sia om. Det är en otroligt bredd i toppen. I praktiken handlar det väl om 3-4 byråer som har en chans.

Filip Nilsson, cd på Forsman & Bodenfors:

Hur tror du att det kommer gå för din byrå?
– Jag har ingen aning om hur det kommer att gå men jag hoppas att det kommer att gå bra.

Vilken kampanj känns hetast i Guldägget?
– Jag vill nog inte svara på den, jag säger pass.

Vilken byrå vinner flest priser?
– Man får väl gå efter nomineringarna. DDB har fått flest nomineringar så de har bäst chans att ta hem flest priser.

Malin Carlehäll

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.