Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

DDB fick Emmy för Bud Light-film

Publicerad: 17 september 2008, 08:36

DDB Chicago har fått tv-priset Emmy för Bud Light-filmen Swear Jar. Filmen har aldrig visats på tv.


Filmen visar vad som händer när ett kontor där de som svär måste lägga pengar i en burk och pengarna går till att köpa in Bud Light.

Filmen har visats 12 miljoner gånger på bryggeriet Anheuser-Buschs egen webb-tv-kanal Bud.tv. Men aldrig på en traditionell tv-kanal.

Nu får filmen tv-priset Emmy.

– Vi är hänförda av att bli hedrade av att få ta emot priset för något vi älskar att göra – att skapa underhållande och engagerande reklam för Anheuser-Buschs, säger Mark Gross, kreativ chef på DDB Chicago.

Filmen har tidigare fått flera reklampriser, bland annat ett silverlejon i Cannes.

I år var det tolfte året som the Academy of Television Arts & Sciences delade ut en Emmy för bästa reklamfilm.

Se filmen nedan:

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.