Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag01.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

DDB – globala marknadschefens val

Publicerad: 10 Februari 2012, 09:11

Electrolux globala marknadsdirektör MaryKay Kopf är dåliga nyheter för Lowe Brindfors. Det skrev Resumé redan i januari 2011 när hon tillträdde. I Nordamerika – där hon tidigare var bolagets marknadsdirektör för vitvaror – byttes Lowe ut mot DDB.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsDDBElectrolux

Hon har suttit på sin post i ett drygt år, och i dag kom beskedet att bolaget går ut i reklambyråpitch på den europeiska marknaden. I fjol, när MaryKay Kopf tillträdde, frågade Resumé om nästa steg blir att flytta hela Electroluxuppdraget från Lowe-nätverket till DDB. Svaret blev:
– Det är för tidigt att diskutera. Jag måste acklimatisera mig till min nya yrkesroll.

Bakgrunden till spekulationerna byggde på att hon redan 2004 bytte ut Lowe mot DDB i sin tidigare roll som marknadsdirektör i Nordamerika. Och när hon fick frågan om vilka byråer som bolaget skulle samarbeta med framöver levererades inget försvarstal för den nuvarande uppställningen.

– Jag är osäker på vilka samarbetspartner vi kommer att han globalt sett. I Nordamerika samarbetar vi med DBB och Weber Shandwick, sa hon.

Lowe ansvarare i dagsläget för Europa och Asien för vitvarudivisionen och globalt för dammsugardivisionen.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsDDBElectrolux

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.