Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

DDB och Brindfors utan lejon i Branded content

Publicerad: 22 juni 2013, 12:16

Sverige hade två nomineringar i Branded content & entertainment: "Bug Run" och "Mobbningssimulatorn". Men inget lejon blir det.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

DDB Stockholm var nominerade med sin "Bug Run" för Volkswagen och Lowe Brindfors hade en vinstchans med "Mobbnngssiumaltorn" för Friends.

Men under kvällens prisutdelningen står det klart att ingen av kampanjerna vinner något.

Totalt delas 59 lejon ut i kategorin. Grand Prix-vinnaren har svensk koppling. B-Reel är produktionsbolaget som ligger bakom "Beauty Inside" för Toshiba+Intel.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Cannes Lions

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.