Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 20 november 2012, 09:48
DDB får förtroendet att kontinuerligt utveckla Försvarsmaktens digitala närvaro
Foto: Skärmdump från DDB:s reklam "Ordnar det sig verkligen alltid?"
Efter en upphandling står det klart att DDB blir Försvarsmaktens samarbetspartner för koncept och design i digitala kanaler. Byrån har sedan tidigare kommunikationsuppdraget. Nu får DDB även förtroendet att driva den långsiktiga utvecklingen av kundens kontinuerliga digitala närvaro.
Förklaringen bakom upphandlingen är att Försvarsmakten står inför förändringar som ställer nya krav på deras närvaro i digitala kanaler. Det närmaste året kommer Försvarsmakten att lansera ett antal nya webbplatser för att möta denna utveckling.
Uppdraget för DDB blir att leda och driva den fortsatta utvecklingen av Försvarsmaktens fortlöpande digitala närvaro.
– Uppdraget är ett stort steg för oss i omställningen från kampanjfokus i digitala kanaler till att utveckla våra kunders kontinuerliga närvaro, vilket ligger helt i linje med vårt fokus på kreativ affärsutveckling, säger David Sandström vd för DDB Stockholm.
Under året har fler nyckelpersoner knutits till DDB:s digitala erbjudande för att stärka upp den strategiska förmågan. Ansvarig för den utvecklingen är Paul Morel och Fredrik Gille som båda har mer än tio års erfarenhet av den här typen av uppdrag.
– För många av våra kunder är den digitala närvaron kritisk både för varumärket och deras affär, därför måste vi tänka utanför kampanjfönstret för att utveckla våra kunders digitala affär. Något som jag generellt tycker att många byråer har svårt för. Med det som utgångspunkt ska vi bygga Sveriges starkaste digitala erbjudande i reklambranschen, redan idag är vi ca 30 personer vars kompetens spänner från strategi, koncept och design till utveckling, säger Paul Morel digitalt ansvarig på DDB.