Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

DDB och Media Markt i möte om framtiden

Publicerad: 21 Maj 2013, 08:26

David Sandström och "muppen Mark"

Foto: Bilden är ett montage

I mars lämnade marknadschefen Johan Rosenblom Media Markt. I förra veckan gjorde vd:n Mikael Hagman sorti. Nu träffas elektronikjätten och reklambyrån DDB Stockholm för att diskutera hur man ska arbeta framöver.


Ämnen i artikeln:

DDBDDB StockholmMedia Markt

DDB Stockholm har varit Media Markts reklambyrå sedan 2011. De senaste månaderna har elektronikjätten tappat marknadschef och vd. Efter mer än två månader har kunden fortfarande inte tillsatt någon ny marknadschef sedan Johan Rosenblom blev Sverigechef för Starbucks.

I förra veckan stod det klart att även Mikael Hagman lämnar som Sverige-vd för den tyska hemelektronikjätten och nu ligger rekryteringen av ny marknadschef på is i väntan på att Per Kaufmann tillträder som ny vd.

– Vårt arbete har inte påverkats avsevärt. Johan såg till att lägga en bra grund både konceptmässigt och organisatoriskt innan han lämnade, vilket gör att vi jobbar utifrån en väldigt bra grund, säger David Sandström vd för DDB Stockholm till Resumé.

Vad har ni fått för besked från Media Markt?
– Just nu är det business as usual, men vi samlar denna vecka ihop oss för att diskutera om vi behöver förändra något i sättet vi jobbar eller våra processer. Jag ser dock inte att det bli några större avvikelser från den plan vi lagt.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Ämnen i artikeln:

DDBDDB StockholmMedia Markt

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.