Reklam
DDB-planner in som marknadsansvarig för Unicef
Publicerad: 6 december 2012, 11:57
Jim Carlberg.
Jim Carlberg har arbetat som planner på DDB i tre år, men går från och med den 7 januari in som marknadsansvarig för Unicef: – Vi behöver ett bra strategiskt tänk kring kommunikation och marknadsföring och vi vill vidareutveckla hur vi arbetar gentemot olika målgrupper, säger Petra Hallebrant, kommunikationschef på Unicef.
KB
Karl-Johan Byttner
DDB:s vd David Sandström är mycket nöjd med Jim Carlbergs insatser under de tre år som han har jobbat på byrån:
– Han har gjort ett jättejobb med Telia och detsamma gäller Volkswagen under senare tid, säger han.
Han tycker att DDB verkligen har satt planning på kartan i Sverige.
Här har Jim Carlberg spelat en viktig roll:
– Han var min första eller andra rekrytering sedan jag tillträdde och har varit med och byggt upp vår planningverksamhet, säger David Sandström.
Jim Carlberg går in på ett föräldravik i ett år i ett första skede:
– En planner är på bra på analys och samtidigt en doer. Så han passar som hand i handske för oss, säger Petra Hallebrant.
37-årige Jim Carlberg ser fram emot sin nya utmaning:
– DDB är en fantastisk arbetsplats och jag har lärt mig enormt mycket, men jag ser verkligen fram emot att få ta mig an Unicef efter alla dessa år som kommunikationskonsult, säger Jim Carlberg.