Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

DDB-planner in som marknadsansvarig för Unicef

Publicerad: 6 december 2012, 11:57

Jim Carlberg.

Jim Carlberg har arbetat som planner på DDB i tre år, men går från och med den 7 januari in som marknadsansvarig för Unicef: – Vi behöver ett bra strategiskt tänk kring kommunikation och marknadsföring och vi vill vidareutveckla hur vi arbetar gentemot olika målgrupper, säger Petra Hallebrant, kommunikationschef på Unicef.


Ämnen i artikeln:

David SandströmDDBUnicef

DDB:s vd David Sandström är mycket nöjd med Jim Carlbergs insatser under de tre år som han har jobbat på byrån:

– Han har gjort ett jättejobb med Telia och detsamma gäller Volkswagen under senare tid, säger han.

Han tycker att DDB verkligen har satt planning på kartan i Sverige.
Här har Jim Carlberg spelat en viktig roll:

– Han  var min första eller andra rekrytering sedan jag tillträdde och har  varit med och byggt upp vår planningverksamhet, säger David Sandström.

Jim Carlberg går in på ett föräldravik i ett år i ett första skede:

– En planner är på bra på analys och samtidigt en doer. Så han passar som hand i handske för oss, säger Petra Hallebrant.

37-årige Jim Carlberg ser fram emot sin nya utmaning:

– DDB  är en fantastisk arbetsplats och jag har lärt mig enormt mycket, men  jag ser verkligen fram emot att få ta mig an Unicef efter alla dessa år  som kommunikationskonsult, säger Jim Carlberg.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

David SandströmDDBUnicef

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.