Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

DDB plockar strateg från Saatchi & Saatchi

Publicerad: 7 juli 2014, 14:37

Ashkan Azadi.

Foto: DDB.

Ashkan Azadi är ny strategisk planning director på DDB och kommer närmast från Saatchi & Saatchi I London. Han har även varit marknadsassistent på lyxproduktsbolaget LVHM i Milano.


Ämnen i artikeln:

David SandströmDDB

Ashkan Azadi arbetade med kunder som HSBC, P&G och Toyota på Saatchi & Saatchi och med varumärken som Dior och Moët & Chandon på LVHM.

- Har man jobbat med varumärken som Dior och P&G i kombination med en gedigen ekonomutbildning i bagaget är man väl rustad för att förstå trender och marknader. Med sin bakgrund bidrar Ashkan med erfarenheter och perspektiv som få andra har, säger David Sandström, vd för DDB i en kommentar.

Ashkan Azadi är utbildad vid Handelshögskolan i Stockholm, men har också studerat vid Sorbonne i Paris.

Han blir stationerad vid DDB:s kontor i Stockholm, men ska också ha ett övergripande ansvar för Göteborg.

Han ska arbeta med Pågen, Craft, Collector och Skövde kommun.
- Vi befinner oss just nu i en väldigt spännande fas med flera av våra kunder och jag ser fram emot att tillsammans med dem och DDB:s talangarsenal utforska och utmana gränserna för hur vi arbetar med kommunikation, säger Ashkan Azadi.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

David SandströmDDB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.