Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

DDB pressar sig till max med kunden

Publicerad: 1 Mars 2013, 11:24

Peter Grönholm på DDB ser snabb i spåret.

Foto: DDB.

I dag tar DDB ut sig totalt i skidspåret tillsammans med kunden Volkswagen. Det som började som en kul grej har utvecklats till en storsatsning.


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmVolkswagen

Sedan några år tillbaka bildar DDB Stockholm lag tillsammans med Volkswagens marknadsavdelning i Stafettvasan som just nu pågår i Dalarna. Jenny Kaiser, som är business director på byrån, sitter och laddar inför att köra sin sträcka på nio kilometer. Målet är att slå förra årets lag.
– Det har blivit en jättestor grej. Vasaloppet är en del av svenska folksjälen. Volkswagen är partner till loppet, och för oss är det en självklarhet att delta. Dels att få uppleva det på plats, men också att göra det på riktigt, säger hon.  

För Jenny Kaisers del är det första gången som hon deltar i stafetten. Det är påtagligt hur stort allvar som åkarna tar loppet på.
– Det är enormt mycket prestige. Folk är kittade upp till tänderna och ser riktigt farliga ut.

Hur har ni förberett er?
– Vi har varit på träningsläger innan jul. Och på individuell basis har vi kört så mycket det bara går. Jag är nog den som har kört minst.  Men det är bara att köra full fart framåt.

Har ni någon intern konkurrens i laget?
– Det hetsas ju lite grann. Ju närmare man kommer till loppet desto fler pikar skickas det. Men vi stöttar varandra. Vi ska alla köra tills vi är blåa i ansiktet.

Från DDB deltar, förutom Jenny Kaiser, Peter Grönlund som är projektledare på VW-uppdraget (bilden), Katarina Mohlin som är webbproducent, Niklas Andersson som är graphic designer och cd:n Fredrik Simonsson.
– Fredrik Simonsson är viktigt vass. Ettrig, envis och otroligt målmedveten, svarar Jenny Kaiser på frågan om vem som är bäst.

Men vd David Sandström väljer att stanna kvar hemma i Stockholm:
– Jag väljer att toppa laget, och tyvärr ingår jag inte i den toppen, säger han.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

DDB StockholmVolkswagen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.