Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

DDB-profil död

Publicerad: 25 februari 2008, 16:03

Paul Tilley, kreativ chef på reklambyrån DDB i Chicago, har avlidit.
Hans död rubriceras som självmord.
Tilley blev 40 år.


Paul Tilley avled i fredags kväll. Han uppges ha hoppat från ett hotell nära DDB:s kontor i Aon Center i Chicago och dödsfallet rubriceras som självmord, skriver AdAge.

DDB Chicagos vd Rick Carpenter säger i ett uttalande till medarbetarna att Tilleys bortgång inte bara är en stor förlust för byrån utan för hela branschen, och att Tilley blir djupt saknad för sin förmåga att leda, inspirera och underhålla.

Paul Tilley arbetade på DDB i elva år och var med och utvecklade en rad kända kampanjer, som bland annat ”Dude You’re getting a Dell” och guldlejon-belönade ”I’m Lovin’ It” för McDonalds.

Magnus Helander

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.