Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

DDB rekryterar nio digitalspecialister

Publicerad: 27 Augusti 2014, 10:16

DDB storsatsar digitalt med nio nyrekryteringar och en helt ny digital nyckelroll.


DDB, som länge haft ambitionen att skapa ett digitalt full service-erbjudande inhouse, rekryterar nu nio nya digitala specialister. Därmed växer byråns digitala specialistavdelning med 36 procent till totalt 34 personer.

"Vi både breddar och spetsar DDB:s digitala förmåga med dessa rekryteringar. Våra kunder ska inte behöva en separat digital byrå oavsett komplexiteten", säger Carl Nordling, Head of Digital på DDB.

Nordling menar att byrån nu nått den storlek som krävs för att på riktigt kunna erbjuda sina kunder integrerade helhetslösningar.

"Det är lätt att som byrå säga att man är integrerad och kan erbjuda helhetslösningar. Men det är först på senare tid vi har kunnat erbjuda alla sorters digitala specialiseringar på riktigt. Man måste nå en kritisk storlek för att ha möjlighet till det", säger han.

Bland de nio nya namnen finns Astrid Kowalczyk som blir byråns första Digital growth manager, med uppgift att analysera och optimera digitala kanaler ur ett sälj- och marknadsperspektiv.

"Rollen handlar om att helt fokusera på digital analys, strategi och konvertering. En roll som gör att det digitala kommer ännu närmare kundens affär", säger Carl Nordling.

Här är DDB:s digitala nyrekryteringar:

Astrid Kowalczyk
Digital Growth Manager

Anna Johansson
Interaction/UX Designer

Christian Stephens
Senior Digital Account Manager

Mikael Børter-Eriksson
Digital Account Director

Jenny Gunnarsson
Developer

Malin Larsson
Digital Designer

Martin Ruben
Digital Designer

Mikael Lokner
Technical Project Manager

Sebastian Elmblad
Digital Growth Manager

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.