Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 27 augusti 2014, 10:16
DDB storsatsar digitalt med nio nyrekryteringar och en helt ny digital nyckelroll.
DDB, som länge haft ambitionen att skapa ett digitalt full service-erbjudande inhouse, rekryterar nu nio nya digitala specialister. Därmed växer byråns digitala specialistavdelning med 36 procent till totalt 34 personer.
"Vi både breddar och spetsar DDB:s digitala förmåga med dessa rekryteringar. Våra kunder ska inte behöva en separat digital byrå oavsett komplexiteten", säger Carl Nordling, Head of Digital på DDB.
Nordling menar att byrån nu nått den storlek som krävs för att på riktigt kunna erbjuda sina kunder integrerade helhetslösningar.
"Det är lätt att som byrå säga att man är integrerad och kan erbjuda helhetslösningar. Men det är först på senare tid vi har kunnat erbjuda alla sorters digitala specialiseringar på riktigt. Man måste nå en kritisk storlek för att ha möjlighet till det", säger han.
Bland de nio nya namnen finns Astrid Kowalczyk som blir byråns första Digital growth manager, med uppgift att analysera och optimera digitala kanaler ur ett sälj- och marknadsperspektiv.
"Rollen handlar om att helt fokusera på digital analys, strategi och konvertering. En roll som gör att det digitala kommer ännu närmare kundens affär", säger Carl Nordling.
Här är DDB:s digitala nyrekryteringar:
Astrid Kowalczyk
Digital Growth Manager
Anna Johansson
Interaction/UX Designer
Christian Stephens
Senior Digital Account Manager
Mikael Børter-Eriksson
Digital Account Director
Jenny Gunnarsson
Developer
Malin Larsson
Digital Designer
Martin Ruben
Digital Designer
Mikael Lokner
Technical Project Manager
Sebastian Elmblad
Digital Growth Manager