Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

DDB:s digitalvärvningar från konkurrenterna

Publicerad: 13 september 2013, 10:28

Tor Hauksson och Patrick Chan.

DDB fortsätter att rekrytera. De senaste tillskotten är Tor Hauksson, UX-designer från Cloud Nine, och Patrick Chan, senior developer från Perfect Fools, som båda ansluter till den digitala avdelningen.


Ämnen i artikeln:

DDB

DDB:s digitala avdelning består därmed av 27 medarbetare.

Tor Hauksson har tidigare varit med och utvecklat  Com Hems digitala närvaro och jobbat med kunder som SPP och Posten. Han  kommer arbeta som UX-designer med Ericsson och Försvarsmakten.

Patrick Chan har tidigare varit med och gjort jobb för Nikon och  Swarovski på Perfect Fools. Dessförinnan arbetade han på CP+B Europe med  bland annat Sony.

DDB:s digitala avdelning har under året arbetat med uppdrag för  bland andra Electrolux, Försvarsmakten, Lufthansa, McDonald's,  Volkswagen och Willys.

– Vi vill fortsätta konkurrera med de bästa och  förväntas idag hantera både långsiktiga digitala åtaganden och  kampanjer, säger Carl Nordling, head of digital på DDB Stockholm, i ett pressmeddelande.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

DDB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.