Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

DDB:s första film för Liseberg

Publicerad: 23 April 2015, 10:46

B-Reel och DDB Göteborgs film sätter åkupplevelsen i centrum

I slutet av förra året valde Liseberg DDB Göteborg som ny reklambyrå. Nu lanseras den första filmen i samarbetet som ska visa upplevelsen av Lisebergs nya vrålåk Mechanica. Filmen är gjord tillsammans med B-Reel.


Ämnen i artikeln:

DDB GöteborgB-ReelLiseberg

Årets åknyhet på Liseberg heter Mechanica och ska snurra besökarna 360 grader kring tre axlar – 30 meter upp i luften. DDB Göteborg och B-Reel ligger bakom reklamfilmen som ger tittarna en försmak av den nya attraktionen. I filmen står åkupplevelsen i centrum med en skräckslagen person som slungas runt i mörkret.

– Vi ville göra en dramatisk film utifrån åkarens perspektiv. Det somriga och färgglada som man i vanliga fall förknippar med nöjesparker har fått stå tillbaka den här gången, säger Nils Rylén på DDB Göteborg i ett pressmeddelande.

Regissör på produktionsbolaget B-Reel är Magnus Härdner, som bland annat gjort reklamfilmer för Electrolux och Google, samt musikvideor för Petra Marklund och Oskar Linnros.

– Mechanica levererar inte bara en spektakulär åktur, utan också en konceptuell helhetsupplevelse. Vi vill utmana våra gäster på riktigt. Filmen förmedlar den känslan på ett bra sätt, kommenterar Lisebergs marknadschef Robert Arvidsson i en kommentar.

Lanseringskampanjen för Mechanica syns i  tv, print, utomhus, online och bio.

Arbetsgrupp
Reklambyrå: DDB Göteborg  
Produktionsbolag: B-Reel
Regi: Magnus Härdner
Producent: Kith Kättström/Rikard Åström
Fotograf: David Grehn
Produktionsledare: Valter Nilsson

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

DDB GöteborgB-ReelLiseberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.