Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

DDB:s hånfulla kampanj

Publicerad: 12 februari 2010, 13:43

Snart börjar andra säsongen av Roast på Berns. Här är kampanjen som ska sälja in showen.


Ämnen i artikeln:

DDBTove Eriksen HillblomOlle Langseth

Roast på Berns, showen där kända komiker på ett roligt och rått sätt smädar varandra och andra kända personer går inom kort in på sin andra säsong. Uppdraget att locka besökare till live- showen gick till DDB Stockholm som nu rullar ut kampanjen.

En del av kampanjen består av lokalt anpassade affischer som hånar invånarna i olika stadsdelar i Stockholm. Boende i Vasastan får till exempel veta att de enligt Petra Mede ”är för fattiga för att bo på Östermalm och för tråkiga för att på Söder”.

Även på speglarna på krogtoaletter i centrala Stockholm sitter klistermärken med budskapet: ”det går inte att sminka grisen, ändå försöker du?” och ägarna till flådiga bilar hittar meddelanden, signerade komikern André Wickström, om att ”stil och god smak inte kan köpas för pengar, men att ingen kan anklaga dig för att inte försöka”.
– Det hör inte till vanligheterna att man som copy får spänna sig till bristningsgränsen för att håna och smäda målgruppen på taskigast möjliga sätt. Men det här var rätt tillfälle, säger Olle Langseth som tillsammans med Tove Eriksen Hillblom skrivit elakheterna.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.