Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

DDB:s Phang-värvning!

Publicerad: 10 maj 2013, 08:51

Dennis Phang.

Foto: Pressbild.

Dennis Phang, digital designer, lämnar Jung von Matt för DDB Stockholm.


Ämnen i artikeln:

DDBDDB StockholmJung von Matt

Jung von Matt tappade nyligen det viktiga BMW- och Mini-kontot till Lowe Brindfors.

Nu åker byrån på ytterligare ett avbräck: Dennis Phang försvinner till DDB Stockholm.

Det senaste året har han jobbat med kunder som Dagens  Industri, Lego  och Spendrups på Jung von Matt. Dessförinnan var han i  tre år på  produktionsbolaget Awkward Group. Under våren har Dennis Phang varit ad för den omtalade AIK-kampanjen Paint it Black.

– Jag valde DDB för att det är DDB. Det är en byrå som är  väldigt långt framme inom digitalt, med väldigt energifylld kultur på  arbetsplatsen och en kundportfölj som i mina ögon är Sveriges  intressantaste, säger Dennis Phang i ett pressmeddelande.

DDB:s digitala avdelning, med 25 anställda, har på senare tid bland annat producerat appen ”You'll never wear that again” för Stockholms  Stadsmission, arbetat med Trygg Hansas sajt och med Willys  mobila lojalitetsprogram.

–  Våra kunder förväntar sig full digital service och  med Dennis stärker vi vårt erbjudande inom design och UX , säger Carl  Nordling, head of digital på DDB.

DDB Stockholm  det senaste halvåret rekryterat Jacob  Sandström (business director), Monica Born (kreatör), Lina Elfstrand  (kreatör) och nu Dennis Phang. Bland byråns största uppdrag finns Telia,  Försvarsmakten och McDonald's.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.