Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

DDB:s toppvärvning från Shout

Publicerad: 4 September 2014, 11:07

Pontus Caresten.

Prisbelönte copywritern Pontus Caresten lämnar Shout efter tre år och går till DDB Göteborg. – Pontus är en av Göteborgs vassaste kreatörer. Det känns otroligt kul att vi stärker upp vårt erbjudande med hans smarthet och förmåga att hitta stora idéer, säger Robert Waern, vd på DDB Göteborg.


Ämnen i artikeln:

DDB GöteborgShout

Pontus Caresten har jobbat med storkunder som Burger King, Liseberg, Continental Däck och Länsförsäkringar. Han är flerfaldigt nominerad och prisbelönad i bland annat Guldägget, 100-wattaren, Guldnyckeln och Echo Awards.

Han var även involverad i den kontroversiella Miss Skinny-kampanjen för Frisk & Fri för ett år sedan.

DDB Göteborg har idag uppdrag för Bokmässan, Collector, Craft, Försvarsmakten, Pågen, Skövde Kommun och Willys. Byrån säger sig själv vara i en expansiv fas efter att ha vunnit många nya uppdrag det senaste året.

– Just nu har DDB Göteborg ett inspirerande momentum med nya kunder, nya lokaler och nya medarbetare. Det känns grymt kul att vara en del av det, säger Pontus Caresten i ett pressmeddelande.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

DDB GöteborgShout

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.