Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

DDB stämplar hungriga nattklubbsbesökare

Publicerad: 25 november 2008, 15:25

Kolla in handleden! DDB stämplade besökare på klubben Village med öppettiderna på McDonalds på Hamngatan.


Kampanjen var startskottet för ett omfattande samarbete mellan nattöppna McDonald’s restauranger och kända nattklubbar.

Samtliga anställda på nattklubben informerades om kampanjen, varpå respektive dörrvakt fick en specialgjord stämpel med texten: ”McDonald’s, Hamngatan 8, Öppet till 06”.

– Stämpel användes sedan för att markera betalat inträde för samtliga av klubbens besökare. Färgen var av permanent typ och kladdade inte, förklarar Magnus Jakobsson , copywriter på DDB för Resume.se.

– Kort sagt: McDonald´s fick reklamplats på besökarens handled, och kunde påminna besökaren om att gå till McDonald´s efter festen.

McDonalds

Reklambyrå: DDB STOCKHOLM.
Copywriter: Magnus Jakobsson
Art Director: Fredrik Simonsson
Produktionsledare: Daniel Sundin
Original: Mattias Mattson
Original 2: Johanna Karsten.
Location Scout/Runner: Mattias Manitski

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.