Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

DDB tappar 8 miljoner

Publicerad: 18 Mars 2009, 13:53

Att DDB tappar det nordiska uppdraget för Fritidsresor innebär slutet på ett mångårigt samarbete och ett ekonomiskt tapp på åtta miljoner kronor årligen, det uppger en uppsatt källa på Fritidsresor till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

DDBFritidsresor

Internt på Fritidsresor ska det ha framförts kritik mot DDB och reklambyråns ledning.
– Den är alltid en löpande diskussion om rätt partners och leverantörer. Så var det även nu. Alla har känt att det var dags att testa en ny partner. När jag har meddelat det här till respektive lands marknadschef har alla tyckt att det var rätt beslut, säger Patrik Söder, nordisk marknadschef.

Byråns prissättning och prestation ska också ha varit uppe till kritik.
– Så är det väl alltid. Konsultkostnader är alltid något som diskuteras, säger Patrik Söder.

Månadsvis skickar DDB en faktura på 500 000 kronor till Fritidsresor. Utöver det tillkommer produktion och reklamfilmsinspelning som internt uppskattas till 2 miljoner kronor årligen.

Claes de Faire

Ämnen i artikeln:

DDBFritidsresor

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.