Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

DDB tar hem Trygg Hansa

Publicerad: 9 juni 2008, 10:56

Efter en grundlig upphandling står det nu klart att det blir DDB som tar hem reklamuppdraget för Trygg Hansa. Därmed tappar Le Bureau sin största kund.


Johan Hedensiö väljer DDB.

Trygg Hansa har varit på jakt efter ett nätverk som kan hantera hela Skandinavien.
– Vi har träffat många byråer. Ett fåtal gick vi sedan vidare med innan vi valde DDB, säger Johan Hedensiö, chef Strategi, Marknad och Kommunikation på Trygg-Hansa.

Tidigare har Trygg Hansa jobbat med en byrå per land. I Sverige har Le Bureau haft uppdraget, men tappar det alltså nu. DDB vann på sitt starka nätverk.
– De har jämna och starka kontor på våra marknader. Dessutom har de plannerkompetens i alla länder.

Uppdraget kommer att hanteras från Sverige, men arbetsgruppen är skandinavisk och kommer att ledas av Lars Axelsson tillsammans med Thomas Brenemark, Pernille Gjöls och Andreas Dahlqvist.
– Trygg-Hansa är ett fantastiskt varumärke med en lång reklamhistorik i Sverige och kommer att bli ett av våra största uppdrag. Nu har vi en spännande utmaning att utveckla varumärkesarbetet på nordisk basis, vilket utnyttjar vårt erbjudande på bästa sätt, säger Lars Axelsson, nordisk klientansvarig från DDB.

Men det blir inte i Sverige som DDB få visa upp sina färdigheter först. Både Danmark och Norge ligger före i kommunikationsplanen. Där jobbar Trygg Hansa under varumärket Codan.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.