Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

DDB tvingas be om global ursäkt

Publicerad: 7 september 2009, 07:50

DDB Brazil framfart med fejkbidrag i både One Show och Cannes har blivit en besvärande omständighet för hela nätverket.
Nu går Chuck Brymer, DDB:s globala kreativa chef, ut med en ursäkt


Det är tydligt att DDB-nätverket inte vill smittas från eventuella badwill som kan spilla över från DDB Brazils fejkbidrag Tsunami. Fejkannsonsen, som aldrig var beställd, har varit en följetong i de flesta internationella branschmedier senaste tiden.

Incidenten väcker frågor om moral och ställer reklamtävlingars existensberättigade på sin spets.
Nu går också DDB-nätverket högste kreative chef, Chuck Brymer, ut med en ursäkt å hela nätverkets vägnar, skriver Campaign,

– Jag anser att annonsen är både osmaklig och okänslig. Jag ber ödmjukast om ursäkt både för egen del och för samtliga anställda på DDB Worldwide.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.