Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

DDB vann Månadens Utomhus 2010

Publicerad: 16 februari 2011, 08:08

DDB toppar listan på mest belönade byråer i Månadens Utomhus – trots att byrån bojkottat tävlingen under stor del av året.


Ämnen i artikeln:

DDBMånadens kampanj 2010

Med starka utomhuskunder som McDonalds och showen Roast på Berns lyckades DDB samla ihop nästan dubbelt så många poäng som tvåan John Doe.

John Doe har tagit för sig bra i tävlingen under året och belönats för visuellt starka kampanjer för Norrmejerier och Blocket. Strax efter John Doe har vi Lowe Brindfors, som inte heller tävlade hela året.

I inget annat medium har riksdagsvalet varit lika påtaligt. Utomhus var ett starkt medium för de politiska kampanjerna och höstomgången utvecklades till ett riktigt valspecial där Mecka vann med en kampanj för Borås stad, Ruth kom tvåa med kristdemoraterna och Locomotiv trea med miljöpartiet.

Esters arbete med Lafa har varit en vinnare genom hela Månadenstävlingen under året. Här belönas Klamydiamåndagens gigantiska postitlapp.

Hummingbirds är en annan bubblare som imponerade stort med sin kampanj för Jens Lapidus serieroman där scener ur boken satts upp där de utspelar sin i Stockholm.

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

DDBMånadens kampanj 2010

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.