Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

DDB värvar från King och Farfar

Publicerad: 12 januari 2010, 11:55

Igår började Daniel Vaccino som ny kreatör på DDB. Nu visar det sig att ytterligare tre kreatörer börjar på byrån: Jennie Arvenäs, ad på Farfar, Thomas Larsson, web director på King samt Lisa Karlsson, som har gått ut Beckmans i år.


Ämnen i artikeln:

DDB

Jennie Arvenäs, Lisa Karlsson och Thomas Larsson är nya på DDB.

Farfars ad, Jennie Arvenäs börjar på byrån från och med månadsskiftet. Enligt DDB:s kreativa chef, Andreas Dahlqvist, är hon idé- och formstark person med sju års erfarenhet från Farfar. Dessförinnan har hon arbetat på Projector, Grey Köpenhamn, Framfab Köpenhamn. Kunder hon har arbetat med är alltifrån Alkoholkommittén, Milko och Björn Borg till Arla, Nokia, Nike Woman, Body Shop och SJ. En rad av dessa kampanjer har prisbelönts med alltifrån Guld- och Silverägg till brons och Silver i Eurobest respektive Epica.

Thomas Larsson har varit verksam som digital kreatör i tolv år. Närmast kommer han från King där han har varit verksam som web director i flera år. Han har kunderfarenhet från alltifrån IKEA, Sony Ericsson, McDonalds, ICA och Com Hem till Åhléns, Lotto och Arla.
Hans arbete har uppmärksammats såväl nationellt som internationellt. Prislistan innehåller 10 nationella och 25 internationella utmärkelser exemplelvis: Webby Awards, Cannes Lions, The One Show och Eurobest. Han har också utsetts till världens sjätte bästa web director av brittiska The Big Won och blev i slutet av 2009 invald i International Academy of Digital Arts and Sciences.  Han har bland annat arbetat med ICA:s The Eco Dance samt Prissänkningskampanjen. Han medverkade också i Youtube-filmen för Comhem Hits by Judit & Judit.

Därutöver anställer DDB en helt färsk ad, Lisa Karlsson. Hon gick ut Beckmans i år och har även studerat Textil design och Grafisk deign.  Hennes slutprojekt på Beckmans är en så kallad stopmotionfilm inspirerad av feberdrömmer. Filmen har bland annat projicerats på Kulturhusets fasad.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

DDB

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.