Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag20.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

DDB: ”Vi är inte rätt byrå för Trygg-Hansa”

Publicerad: 4 December 2012, 13:48

David Sandström, vd DDB Stockholm

Foto: Pressbild.

Trygg-Hansa ligger i slutfasen av sin reklambyråupphandling. Nuvarande byrån DDB Stockholm valde själva att inte ställa upp i pitchen, hävdar vd David Sandström.


Ämnen i artikeln:

DDB StockholmTrygg-Hansa

Trygg-Hansa har arbetat med DDB sedan 2008. Men i somras stod det klart att försäkringsjätten skulle gå ut i pitch. Från början var åtta byråer inbjudna till upphandlingen. Resumé kunde i dag avslöja att det nu i slutskedet återstår tre.

Men DDB bestämde sig redan från början för att inte försöka behålla kunden.  
– Vi har jobbat med Trygg-Hansa i fyra år och upplever att det givet nya förutsättningarna är en bra väg för dem att hitta en ny partner. Vi är nog inte helt rätt byrå för Trygg- Hansa just nu och har därför valt att inte delta i pitchen, säger David Sandström.

Trygg-Hansa räknar med att vara klara med pitchen innan årsskiftet. En möjlighet är att de väljer två byråer: en huvudbyrå och en dm-byrå. Under tiden kommer de fortsätta sitt samarbete med DDB.
– Fram till dess att de hittat en ny samarbetspartner så fortsätter vi självklart arbetet med dem. Dessutom är DDB fortsatt huvudpartner i Danmark och Norge, säger David Sandström.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

DDB StockholmTrygg-Hansa

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.