Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

DDB vill ha Electrolux

Publicerad: 10 Februari 2012, 08:57

DDB:s vd Carl Wåreus.

Foto: Jonas Eltes.

Electrolux går ut i storpitch. Resume.se kan berätta att DDB är ute efter uppdraget och deltar i pitchen. Vd:n Carl Wåreus vill inte bekräfta uppgifterna men säger att Electrolux vore en intressant kund för byrån: – Det skulle det självklart vara.


Ämnen i artikeln:

Carl WåreusDDBElectrolux

Lowe Brindfors, som haft Electrolux sedan 2008 är inbjudna till att slåss om uppdraget. Men mycket tyder på att Lowe Brindfors tappar kontot, erfar Resume.se.

Med i leken finns även DDB som ligger mycket bra till, enligt vad Resume.se erfar.

DDB:s vd Carl Wåreus vill varken bekräfta eller dementera att byrån är med i pitchen.

Men skulle Electrolux vara en intressant kund för er?
– Det skulle det självklart vara.

Hur  mycket pithcen är värd, vill inte Electrolux svara på, enligt utländsk  media värderas uppdraget till drygt 30 miljoner kronor årligen. När Lowe  Brindfors tog hem uppdraget var det värt runt 45 miljoner kronor.

Fram till den 10 februari kan byråer anmäla sitt intresse att vara med i upphandlingen.

Lowe Brindfors har tidigare tappat storkunder som Saab och Vattenfall. Det sistnämnda bolaget valde för övrigt just DDB i stället.

Lowe Brindfors vd Bjarte Eide hänvisar alla frågor till Electrolux.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Carl WåreusDDBElectrolux

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.