Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 10 februari 2012, 08:57
DDB:s vd Carl Wåreus.
Foto: Jonas Eltes.
Electrolux går ut i storpitch. Resume.se kan berätta att DDB är ute efter uppdraget och deltar i pitchen. Vd:n Carl Wåreus vill inte bekräfta uppgifterna men säger att Electrolux vore en intressant kund för byrån: – Det skulle det självklart vara.
Lowe Brindfors, som haft Electrolux sedan 2008 är inbjudna till att slåss om uppdraget. Men mycket tyder på att Lowe Brindfors tappar kontot, erfar Resume.se.
Med i leken finns även DDB som ligger mycket bra till, enligt vad Resume.se erfar.
DDB:s vd Carl Wåreus vill varken bekräfta eller dementera att byrån är med i pitchen.
Men skulle Electrolux vara en intressant kund för er?
– Det skulle det självklart vara.
Hur mycket pithcen är värd, vill inte Electrolux svara på, enligt utländsk media värderas uppdraget till drygt 30 miljoner kronor årligen. När Lowe Brindfors tog hem uppdraget var det värt runt 45 miljoner kronor.
Fram till den 10 februari kan byråer anmäla sitt intresse att vara med i upphandlingen.
Lowe Brindfors har tidigare tappat storkunder som Saab och Vattenfall. Det sistnämnda bolaget valde för övrigt just DDB i stället.
Lowe Brindfors vd Bjarte Eide hänvisar alla frågor till Electrolux.
Magnus Helander