Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

DDB vinner Electrolux

Publicerad: 4 Maj 2012, 13:56

Vitvarujätten Electrolux har valt DDB som ny reklambyrå för varumärket inom vitvaror, dammsugare och små hushållsapparater i Europa. Kontot drivs från DBB Stockholm med team i Europa.


Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsDDBElectrolux

Det nya avtalet börjar gälla idag, den 4 maj.

Valet av DDB berodde på deras strategiska kapacitet, kreativa kompetens och operativa bredd.

Electrolux  räknar med stora lanseringar av en rad innovativa produkter under 2012  och företaget har nu valt att investera i att bygga sitt varumärke med  hjälp av omfattande marknadsföringskampanjer.

DDB börjar med  omedelbart med att lansera Electrolux helt nya köks- och tvättserie för  de europeiska marknaderna – Inspiration Range.

Den nya serien  presenterade i samband med designmässan i Milano för två veckor sedan.

I  och med att DDB vinner Electrolux tappar Lowe Brindfors en av sina  storkunder.

Resume.se har upprepade gånger sökt Electrolux talesperson i frågan, Erik Zsiga.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Lowe BrindforsDDBElectrolux

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.