Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

DDB vinner Svenska Spel

Publicerad: 10 juni 2013, 21:06

David Sandström.

DDB Stockholm, med vd:n David Sandström i spetsen, vinner storkunden Svenska Spel. Detta enligt tilldelningsbeslutet i Svenska Spels stora reklambyråupphandling.


Ämnen i artikeln:

Svenska SpelDDBMasscreation

DDB blir ny byrå för sportspel, efter Masscreation som tappar uppdraget. Det går fortfarande att överklaga. Men i praktiken är det klart att DDB triumferar.

Johan Söderkvist, pressinformatör på Svenska Spel, vill inte säga något än om byråvalet.

– Vi tillämpar Lagen om offentlig upphandling vilket innebär att  parterna har tio dagar på sig att överklaga. Vi kan inte kommentera  någonting förrän tiodagarsperioden är över, säger han till Dagens Media.

Svenska Spel upphandlar även byråer för nummerspel, lotter,  samt modervarumärket, Casino Cosmopol, Vegas samt produkterna Poker och  Bingo.

Idag jobbar reklambyrån King med Lotto och Triss, Masscreation med Stryktipset, och TBWA med Oddset.

Svenska Spel är en storannonsör med 420 miljoner kronor brutto i medieköp i fjol – en ökning  med 22 procent jämfört med föregående år.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Svenska SpelDDBMasscreation

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.