Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

DDB vinner uppdrag för SL

Publicerad: 18 januari 2013, 13:44

Bilden är ett montage

DDB Stockholm har vunnit uppdraget om SL:s försäljningskommuniktation. Tillsammans med andra partners kommer reklambyrån att hjälpa SL att kommunicera den ständigt pågående förnyelsen och förbättringen av deras biljettsortiment, i takt med att fler digitala och mobila möjligheter blir tillgängliga.


Ämnen i artikeln:

DDBDDB Stockholm

SL är i färd med att utveckla ett bättre system för biljettsortimentet. Efter en upphandling har DDB Stockholm fått uppdraget att kommunicera förändringarna.

– Vi är väldigt glada över att SL ger oss utökat förtroende och ansvar. Vi tror att kollektivtrafiken kommer spela en allt större roll i ett Stockholm som växer med runt 40 000 personer per år, framförallt med tanke på miljön, och tycker att det ska bli väldigt kul att få vara med på SLs resa mot framtiden säger David Sandström, vd på DDB Stockholm.

DDB har sedan hösten 2011 ansvaret för ett flertal av Sls kommunikations- och produktionstjänster.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

DDBDDB Stockholm

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.