Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

DDB visar insidan

Publicerad: 7 maj 2009, 14:39

DDB jobbar vidare med att positionera Skoda som en välbyggd prisvärd bil. Denna gång vänder reklambyrån in och ut på hela bilen.


Ämnen i artikeln:

DDBSkoda

Den nya kampanjen ska sälja Skoda Octavia. Reklambyrån har tagit fram en film, i två versioner, som visar hur bilen ser ut på insidan.

Enligt Andreas Dahlqvist, creative director på DDB, handlar det om att visa upp hur mycket som ingår i Octavians grundutrustning.
– Tidigare har vi kommunicerat att de är välbyggda till ett bra pris, vilket innebär att man får mycket bil för pengarna. Den här gången utnyttjar vi det faktum att alla Skodabilar har en gedigen utrustningslista i sitt grundutförande. Kort sagt: De är välutrustade redan från början.

I filmen vänder ett par bilmekaniker ut och in på hela bilen.

Kampanjen består av film, print och webb. Dessutom kommer Skoda att visa upp den in och ut-vända bilen på olika platser runt om i Sverige i sommar.

Kampanjen har premiär ikväll under hockeymatchen mellan Sverige och Tjeckien.

Se fler filmer i Resume Play

Skoda

Reklambyrå: DDB
AD: Lennart Claesson, Fredrik Simonsson
Copy: Stefan Gustafsson, Magnus Jakobsson
CD: Andreas Dahlqvist
Projektledare: Pelle Josephson
Produktionsledare: Cattis Håkansson.
Ansvarig kund: Åse Lindberg, Marknadschef
Regissör:Filip Tellander
Produktionsbolag: S:t Paul
Byråproducent: Fabian Mannheimer/Masterplan
Mediabyrå: Mediacom
Eventbyrå: Regi event

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

DDBSkoda

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.