Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

De är årets Bris-idoler

Publicerad: 30 oktober 2017, 08:50

Foto: Faksimil

För 19:e året i rad delar Bris ut idolkort till Sveriges sjätteklassare. På årets kort berättar kända profiler som Miriam Bryant, Linnéa Claeson och Thomas Sekelius om sina erfarenheter av utsatthet i barndomen.


Ämnen i artikeln:

BrisLinnéa ClaesonSmickerReklamSlutet är nära

Sedan 1998 har Bris delat ut idolbilder till svenska sjätteklassare där kända svenska profiler delar med sig av sina erfarenheter av utsatthet och mobbning från barndomen. Bilderna är tänkta att stärka barn och ungdomar till att berätta om svåra saker och att de inte är ensamma om att ha gått igenom svårigheter.

Idag startar årets kampanj där Miriam Bryant, Linnéa Claeson, Thomas Sekelius, bröderna Daniel och Emil Norberg samt Sofia Olofsson delar med sig av sina erfarenheter.

– Vi är glada att i år kunna göra Bris klassiska idolkortskampanj ännu mer digital och på så sätt nå ännu fler barn och unga. Det är också väldigt roligt att årets idoler själva är så engagerade i kampanjen och bidrar på olika sätt i sina egna kanaler, säger Silvia
Ernhagen, kommunikationschef på Bris.

Utöver de bilder som skickas ut till skolor kommer kampanjen även synas i sociala medier, SF:s biografer, C-More och TV14 samt Arlas mjölkförpackningar.

– Vi är oerhört stolta över denna kampanj och hela byrån har på ett eller annat sätt varit engagerad i arbetet. Tillsammans med våra Bris-idoler vill vi bryta tystnaden om svåra saker som man som barn kan gå igenom. Att prata med en kurator på Bris kan göra stor skillnad. Konceptet "Stora idoler och har också varit små" är lika aktuellt idag som för 19 år sedan då Bris presenterade de första idolerna, säger Pierre Kalmenstam, VD och strateg på kommunikationsbyrån Smicker.

Byrå: Smicker Kommunikationsbyrå
Copywriter: Anna Sager
Art director: Erik Olsson
Strateg: Pierre Kalmenstam
Planner: David Remvig
Operativ projektledare: Tina Gunrup Tobiasson
Operativ projektledare: Pia Högfeldt
Formgivare: Andrea Kellerman
Digital designer: Mikael Beventorp
Social Media strateg: Karolina Brantås

Uppföljning: Notified

Mediebyrå: LikeHouse
Fotograf: Peter Knutson
Produktionsbolag: Slutet är nära
Regissör: Jonas Hong Soo Eriksson
Producent: Petra Krigström
Exekutiv producent: Alexandros Bakos
Musik: Christian Svensson, Jonas Hong Soo Eriksson
DP: André Lindholm
B-foto: Max Dewoon
Gaffer: Carl Dahllöf
Klippare: Mikael Hallmans
Colorist: Martin Steinberg
Make-up: Sofi Gregersdotter
Produktionsledare: Alina Grön
PA: Alice Lindén, Adam Onishi, Jesper Brunnström
Tack till: Dagsljus, Sjöängsskolan

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News