Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

De är nominerade i Planning Awards

Publicerad: 4 april 2016, 11:50

Lidls "Nobelmiddag" i höstas, signerad reklambyrån INGO.

Foto: Julia Lundin

Den 15 april går den första upplagan av Planning Awards av stapeln. Här är kampanjerna som har chansen att vinna.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerreklamkampanjerPlanning Awards

Resumé har tidigare berättat om den nya reklamtävlingen som belönar det bästa planningarbetet. Tidigare i våras blev det klart vilka som sitter i de olika jurygrupperna, och nu presenteras vilka kampanjer/insatser som har chansen att vinna i respektive kategori.

Mediebyråer
- Starcom, med kampanjen "Världens modernaste kyrka" för Svenska Kyrkan.
- OMD, med kampanjen "Bikemytights" för kunden Pierre Robert/Orkla.

Varumärkesbyråer och designbyråer
- Seventy Agency, med bidraget för Kunskapsskolans nya varumärkesplattform
- Seventy Agency med bidraget för operatören AINMTs varumärkesstrategi
- Brand Union för arbetet med designkoncept för Absolut Vodka

PR-byråer
• Kärnhusets för Stockholms Stadsmission, Prata med barnen.

Reklambyråer
- INGOs arbete med Lidl
- McCanns arbete med Re:member i kampanjen "Make it happen"
- McCanns arbete med We Effect i kampanjen "Digitala volontärer"
- Volontaires arbete med Kommunals kampanj "Klarar du mitt pass?"
- Åkestam Holsts arbete med SAS "We are travelers"
- Åkestam Holsts arbete med Skellefteå Kraft "För dig som älskar energi, men vill slippa att tänka på el"
- ANR/BBDO s arbete med TCO i kampanjen "Business like a swede".

– Eftersom det krävs mer arbete med att skicka in bidrag till Planning Awards har många bidrag inte nått hela vägen fram. Å andra sidan är nivån på de inskickade bidragen väldigt hög. Det märks att det finns en mycket hög strategisk kompetens ute bland kommunikationskonsulterna, säger Kristofer Dalin, en av grundarna till priset, i en kommentar.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.