Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

De blåser bort konkurrensen

Publicerad: 4 December 2015, 10:15

Blowing in the wind i Stockholms tunnelbana.

Priserna slutar aldrig ramla in för ”Blowing in the wind”. Nu belönas Åkestam Holst och Apotek Hjärtat med en 100-wattare för sin interaktiva kampanj.


Ämnen i artikeln:

100-wattaren

Tidigare har Blowing in the wind vunnit bland annat ett Guldägg, tre guldpennor och belönats i Eurobest och A&AD. Den har även prisats i Resumés tävling Månadens utomhus. Nu är det dags för 100-wattaren i kategorin Konsument – Singel.

Kampanjen är gjord av Åkestam Holst för Apotek Hjärtat i Stockholms tunnelbana och marknadsför Apotek Hjärtats hårvårdsprodukter. Varje gång ett tåg anländer till stationen så blåser det i modellens hår.  Försäljningen har ökat rejält då filmen spridits som en löpeld digitalt.

Blowing in the wind vinner med motiveringen:
”Hur gör man schamporeklam som får håret att flyga över 190 länder? Som överträffar försäljningsmålen med 40% och tänkbart märke med 35%? Som sprider intern stolthet och berör hjärtan? Jo, man vågar lita på en ny teknik, förtjänad uppmärksamhet och en klokskap som Bob Dylan levererade redan 1963: The answer my friend is blowin’ in the wind.”

Stopp Family, numera MediaMonks Stockholm, är produktionsbolag.

I samma kategori vinner Popagandafestvalen (Luger Inc) tillsammans med Saatchi & Saatchi Stockholm 75-wattaren med kampanjen Publiksläppet. Taxi Stockholm och Yours vinner 50-wattaren med Explore Stockholm.

Se Blowing in the wind här:

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Ämnen i artikeln:

100-wattaren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.