Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

De blir ansikten för prostatacancer

Publicerad: 19 Oktober 2012, 08:39

Joakim Jardenberg och Nicke Bergström.

Foto: Jannes Sundling och Pontus Höök.

Den globala kampanjen Movember, som syftar till att samla in pengar till kampen mot prostatacancer, kommer till Sverige. Till sin hjälp har man bland andra Vices creative director Nicke Bergström och Mindparks vd Joakim Jardenberg som ambassadörer.


Ämnen i artikeln:

Joakim JardenbergNicke BergströmMovember

Ishockey-stjärnor som Johan Davidsson och Calle Järnkrok, Mindparks vd  Joakim Jardenberg, Vices creative director, Nicke Bergström och  handbollsspelaren Kim Andersson är några av dem som kommer att sätta  sitt ansikte på kampanjen.

Kampanjens syfte är att uppmärksamma mäns hälsa och samla in pengar till kampen mot prostatacancer.

– Mäns hälsa är ett ämne som många av oss har en tendens att inte prata  om. Men jag har nu sett flera av mina vänner och vänners fäders få  prostatacancer, så för mig är det viktigt att hoppa på australiensarnas  roliga koncept; att gro en Mo i november så att vi kan börja snacka om  mäns hälsa. På allvar. Det är verkligen en isbrytare eftersom du kommer  att behöva förklara varför du helt plötsligt ser ut som Tom Selleck!,  säger Nicke Bergström, creative director på Vice Scandinavia i en  kommentar.

Kampanjen går ut på att folk skapar en profil på kampanjsajten, startar  slätrakad den 1 november för att sedan odla en mustach, eller Mo enligt  australiensisk slang, och få närstående att donera pengar för sin  insats.

Pengarna går till globala forskningsinsatser inom prostatacancer, vilket är den vanligaste formen av cancer bland svenska män.

Linus Fremin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.