Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

De byter luncher mot delningar

Publicerad: 25 November 2014, 13:36

Aptit.se startar tillsammans med reklambyrån Stendahls en social food truck. Under kampanjen som pågår i två veckor i Göteborg får de som twittrar, instagrammar eller skriver ett facebook-inlägg om food trucken en gratis lunch.


Ämnen i artikeln:

Stendahls

Kampanjen ska fungera som ett smakprov på aptit.se:s tjänst att erbjuda hemleverens av luncher. Bakom kampanjen står reklambyrån Stendahls.

–Det har varit en rolig produkt att jobba med som känns helt rätt i tiden. Aptit Food Tour är första steget i att göra kommunikation som verkligen levererar det värde som aptit.se står för, och här ser vi en jättepotential i vad man kan göra framåt. Inte minst hur vi kan hjälpa vår uppdragsgivare att utveckla tjänsten digitalt, säger Andreas Gunberg, Key Account Managerpå Stendahls, i en kommentar.

Genom att följa Aptits food truck på Instagram ska följarna kunna se vad bilen befinner sig och vilken mat som serveras just den dagen. Den som sedan instagrammar, twittrar eller skriver ett facebook-inlägg om Aptits food truck får en gratis lunch i utbyte.

Kampanjen pågår i två veckor och bilen kommer stanna på sju platser i Göteborg.

Susanna Sköld

Ämnen i artikeln:

Stendahls

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.