Reklam
De dömer i Planning Awards
Publicerad: 25 februari 2016, 10:04
David Lillewarg, ordförande i APG Sweden.
Nu är juryn klar för den första upplagan av Planning Awards. Se här vilka som kommer att avgöra vinnarna.
FT
Fredrik Thambert
Den 15 april arrangeras Planning Awards för första gången i Sverige. Bakom tävlingen står APG Sweden i samarbete med Indikat och Kristofer Dalin. Målet är att belöna det bästa planningarbetet som gjorts under året i fem kategorier: reklam-, pr-, media- webb- och design/varumärkesbyråer.
– Vi är otroligt glada över att vi fått sån otroligt fin respons av branschen. Uppslutningen har varit 100-procentig och vi har dessutom fått signaler om att man väntat på en tävling där man premierar insikter länge. Allt oftare efterfrågas just strategiska ramverk för att idéer ska få större kraft och skapa mer relevanta lösningar. Det är med andra ord på tiden att Planning Awards ser dagens ljus, kommenterar en av Planning Awards grundare David Lillewarg.
Nu är juryn för tävlingen klar. Här neda kan du se vilka som sitter med:
Juryordförande:
Dan Landin, Evidence Strategy
Jury varumärkesbyåer:
Johan Hesslefors, Brand Union
Victor Söderström, KING
Niklas Fischerström, Ottoboni
Claes Boden, Jung Relations
Naama Forsrup, Pond
Jury reklambyårer:
Sandra Wu, Seventy Agency
Lisa Wolffelt, Starcom
Annika Rehn, Lowe Brindfors
Kim Saxberg, MEC
Leon Phang, INGO
Jury digitalbyråer:
Eline Ermens, Essen International
Jerker Winther, Åkestam Holst
Isa Sjösteen, Honesty
Sofie Karlsson, Mobiento
Therese Bohlin, Prime
Jury PR-byråer:
Sara Ekholm, Volontaire
Sara Wretblad Carreras, Narva
Sofia Björkman, DDB
Theresia Philip Månsson, Bas Identity
Johan Östlund, NOA
Jury mediebyråer:
David Granström, Vinter
Anna Hjalmarsson, Zenith Media
Akis Palamidis, DGA
Thomas Weigle Ogilvy Mather
Olle Svensson, Frilans