Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

De driver med dubbad reklam

Publicerad: 24 Februari 2015, 10:42

Bild ur filmen.

Företag anlitar ekonomer på magkänsla och egna nätverk. Det menar bemanningsföretaget Poolia. I den nya kampanjen driver de med stereotyperna. Se filmerna här.


Ämnen i artikeln:

PoolPoolia

Nyligen började Poolia samarbeta med reklambyrån Pool. Nu har den första kampanjen sprungen ur samarbetet släppts. I en serie om tre webbfilmer vill företaget få fler att ta hjälp vid rekryteringen av ekonomer.

Budskapet är att det är svårt att hitta dem på egen hand.  
– Att rekrytera ekonomer kan synas vara enkelt, men det finns många fällor att ramla i. Fällor som dessutom kan bli kostsamma för företaget. Genom att anlita Poolia får man en kvalitetssäkrad rekryteringsprocess med garanti, säger Katarina Fredén, marknadschef på Poolia i ett pressmeddelande.   

Filmerna har skapats genom dubbade och generiska "stock photo"-klipp.
– Vi ville överdriva den typiska jobbsituationen och ge stereotypa amerikanska "stock photo"-filmklipp helt nya meningar genom att skriva egen dialog och dubba det, säger Johan Pödra, art director på Pool.

Se filmerna här:

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

PoolPoolia

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.