Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 24 Februari 2015, 10:42
Bild ur filmen.
Företag anlitar ekonomer på magkänsla och egna nätverk. Det menar bemanningsföretaget Poolia. I den nya kampanjen driver de med stereotyperna. Se filmerna här.
Nyligen började Poolia samarbeta med reklambyrån Pool. Nu har den första kampanjen sprungen ur samarbetet släppts. I en serie om tre webbfilmer vill företaget få fler att ta hjälp vid rekryteringen av ekonomer.
Budskapet är att det är svårt att hitta dem på egen hand.
– Att rekrytera ekonomer kan synas vara enkelt, men det finns många fällor att ramla i. Fällor som dessutom kan bli kostsamma för företaget. Genom att anlita Poolia får man en kvalitetssäkrad rekryteringsprocess med garanti, säger Katarina Fredén, marknadschef på Poolia i ett pressmeddelande.
Filmerna har skapats genom dubbade och generiska "stock photo"-klipp.
– Vi ville överdriva den typiska jobbsituationen och ge stereotypa amerikanska "stock photo"-filmklipp helt nya meningar genom att skriva egen dialog och dubba det, säger Johan Pödra, art director på Pool.
Se filmerna här:
Fredrik Thambert