Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

De gör KappAhls första kundmagasin

Publicerad: 21 September 2012, 09:38

Life & Style.

Som en del av sitt nya kommunikationskoncept släpper nu KappAhl sitt allra första kundmagasin. Bakom den ligger contentbyrån Make Your Mark.


Ämnen i artikeln:

KappAhl

Tidigare i veckan släppte KappAhl sitt nya reklamkoncept. Klädkedjans omställning innehåller allt från uppfräschning av butikerna, ny  sortimentsstrategi och nytt kommunikationskoncept. Förändringen syftar  till att stärka varumärket och kundrelationen.

Som en del av det har man även tagit fram sitt första klubbmagasin  någonsin, Life & Style, som kommer att komma ut fyra gånger per år. Tidningen kommer direkt i brevlådan hos klädkedjans  klubbmedlemmar och kommer även att finnas i begränsad upplaga i butik.

Tanken bakom är att ge sina trogna kunder ett livsstilsmagasin som förutom mode och shopping även innehåller exempelvis lifestyle, kultur och skönhet.

Bakom klubbmagasinet Life & Style ligger contentbyrån Make Your  Mark.

– Det är ett drömprojekt att få göra ett så komplext kundmagasin  med skräddarsydda sidor för de olika länderna. En Premiumprodukt med  KappAhls folkliga och varma touch. Något som passar oss som hand i  handske med tanke på våra tidigare riktade mode- och  retailproduktioner, säger Sonja Björk Ebert, redaktör och produktionschef på Make Your Mark.

Make Your Mark har förutom KappAhl även kunder som Åhléns, Intersport och Statoil.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

KappAhl

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.