Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

De hajpar besökarna istället för artisterna

Publicerad: 11 Maj 2015, 11:31

Popagandas affischer i sociala medier.

Festivaler brukar sätta artisterna i centrum. I år gör Popaganda tvärt om, och låter besökarna ta plats på affischerna.


Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiPopaganda

De senaste åren har musikfestivalen Popaganda varit kreativa när det gäller att annonsera vilka artister som ska spela. De till exempel anordnat musikquiz på Trädgården i Stockholm, och låtit Instagramföljdarna lista ut huvudnumret genom att lösa en gåta med korta filmsnuttar.

I dag släpper festivalen sina första artister till årets upplaga, och det görs genom ett "tvärtomsläpp". På Facebook har artisterna avslöjat sig själva genom att posta statusuppdateringar där de namedroppar Popagandas fans och skriver hur peppade de är att se dem på festivalen i sommar.

Dessutom har Popaganda klistrat upp klassiska festivalaffischer på stan, men istället för artiserna är det de 1000 första personerna som osade till Popaganda på Facebook som har fått sina namn uppsatta.

Byrån som ligger bakom lanseringen är Saatchi & Saatchi.

Arbetsgrupp:
Louise Erdman Sundh, designer
Gustav Egerstedt, creative director
Nina Lee, community manager
Petter Dixelius, copywriter
Erik Hiort af Ornäs, art director
Louise Persson, produktionsledare
Fredrika Frenkiel, produktionsledare
Maria Lindskog-Klasén, projektledare

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Saatchi & SaatchiPopaganda

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.