Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

De kan vinna Årets Kampanj

Publicerad: 13 april 2016, 10:44

Big Mac Shop och Libero Babybuzz är två av de nominerade.

Foto: Kampanjbilder

Årets mest innovativa och effektiva kampanjer ska koras under Stockholm Media Week den 18-19 maj. Här är alla nominerade.


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media WeekReklamtävlingInnovationTävlingReklamKampanjAnnonsMediebyråerStaffan Slörner

Mediebyråerna har i år skickat in totalt 53 tävlingsbidrag, vilket är en ökning jämfört med 2015. Nu har huvudjuryn nominerat 14 av bidragen.

– Antal och kreativ höjd visar tydligt på att det har varit ett bra år för mediebyråerna, jag känner mig stolt och ser med spänning fram emot vilka kampanjer som kommer kamma hem årets priser, säger Staffan Slörner, vd Sveriges Mediebyråer, i en kommentar.

Av de 14 nominerande bidragen utses en Grand Prix-, en Guld- och en Silvervinnare.

Stockholm Media Week går av stapeln den 18-19 maj på Chinateatern i Stockholm. Årets tema är relevans.

LÄS MER: Relevans i centrum för Stockholm Media Week

Här är alla nominerade:

Annonsör/ Kampanj: Björn Borg I First Person Lover
Tävlande byrå: Starcom
Övr. involverade byråer: Garbergs, Isbit Games

Annonsör/ Kampanj: Forex Bank I Valutaåterväxlingskampanj
Tävlande byrå: Tre Kronor Media
Övr. involverade byråer: Aftonbladet, Klirr Stockholm

Annonsör/ Kampanj: Gina Tricot I Say Blue
Tävlande byrå: HowCom
Övr. involverade byråer: DDB

Annonsör/ Kampanj: Gröna Lund I House of Nightmares
Tävlande byrå: Vizeum
Övr. involverade byråer: Pool

Annonsör/ Kampanj: L'Oréal Paris I Makeup Genius
Tävlande byrå: Maxus Communications
Övr. involverade byråer: McCann, Ottoboni

Annonsör/ Kampanj: MasterCard I 22 hands. 22 dreams. The game they will never forget
Tävlande byrå: Carat
Övr. involverade byråer: Posterscope Live

Annonsör/ Kampanj: McDonald's Sverige I Big Mac Shop
Tävlande byrå: OMD
Övr. involverade byråer: DDB, Prime

Annonsör/ Kampanj: McDonald's Sverige I Maestro Classic
Tävlande byrå: OMD
Övr. involverade byråer: Apegroup, DDB, Prime

Annonsör/ Kampanj: Pierre Robert I #BikeMyTights
Tävlande byrå: OMD
Övr. involverade byråer: Dempsey, Neye Fahlgren, Perfect Day, Ryska Posten Event

Annonsör/ Kampanj: SCA Libero I Libero BabyBuzz
Tävlande byrå: Zenith
Övr. involverade byråer: Volontaire

Annonsör/ Kampanj: Svenska kyrkan I One Click Grief Release
Tävlande byrå: Starcom
Övr. involverade byråer: Henrik Ericsson, Fasad, Mikael Hulkko, PRAT PR, Story By Machine, Johanna Tano

Annonsör/ Kampanj: Telge Energi I Childrens Climate Conference
Tävlande byrå: HowCom
Övr. involverade byråer: Eventum, LuxPR, Masscreation

Annonsör/ Kampanj: Unilever I Dove Beauty Stories
Tävlande byrå: Mindshare
Övr. involverade byråer: Bonnier, Clear Channel, Edelman Deportivo, Havelle, Rundfunk Media, Spinn

Annonsör/ Kampanj: Volvo Car Sweden I Made by Sweden – Vintersaga
Tävlande byråer: Forsman & Bodenfors, Mindshare
Övr. involverade byråer: Animal, GroupM Connect

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.