Reklam
De kan vinna Årets Reklambild
Publicerad: 6 februari 2017, 13:30
Björn Borg "Skin Collection", Volvo Cars Zlatan-reklam inför Fotbolls-EM och "Wall of Death" för The Hives är tre av bidragen som kan vinna i respektive kategori.
Nu är finalisterna klara i Resumés tävling Årets reklambild 2016. Nytt för i år är kategorin reklamfoto som belönar hantverket i bilden. Glöm inte att anmäla dig till eventet.
Vinnarna presenteras vid ett mingel den 16 februari där Guy Merrill från Getty Images London pratar om trenderna i visuell kommunikation.
För anmälan till mingel, seminarium och prisutdelningen den 16 februari på Epicenter (Mäster Samuelsgatan 36), gå in på www.resume.se/reklambild.
FINALISTER ÅRETS REKLAMBILD 2016:
"Där livet händer", IKEA, Åkestam Holst, fotograf Björn Terring
"Skin Collection", Björn Borg, Garbergs fotograf Joel Rhodin.
"Stig gråter", ICA, King, fotograf Tobias Regell
FINALISTER ÅRETS REKLAMFOTO HANTVERK 2016:
"Gränslöst", Åhléns, Forsman & Bodenfors, fotografer Andreas Öhlund & Maria Therese
"She's a Lady", H&M, Forsman & Bodenfors, fotograf Emma Tempest
"The wall of Death", The Hives, fotograf Göran Broberg
FINALISTER ÅRETS REKLAMBILD RÖRLIGT 2016:
"Made by people", Volvo, Forsman & Bodenfors
"Made by Sweden", Volvo Cars, Forsman & Bodenfors
"She's a Lady", H&M, Forsman & Bodenfors
Juryn för Årets reklambild 2016:
Johan Dahlqvist, creative director B-Reel (ordförande), Maja Bredberg, pr-strateg på Forsman & Bodenfors, Patrik Brännfors, country manager Getty Images, Laerke Herthoni, regissör Folke Film, Tomas Lestrup, creative partner Bsmart, Ewa-Marie Rundquist, reklamfotograf Cameralink, Jonas Yrlid, art director King och Emmeli Österdahl, creative director MRM/McCann