Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

De kan vinna B-Reels innovationspris

Publicerad: 19 Oktober 2016, 11:07

Försvarsmaktens träningsklubb - en av de nominerade kampanjerna

I morgon delar B-Reel för första gången ut priset B-Reel Innovation Award under Sveriges Bästa Marknadschefer. Nu har juryn kommit fram till en shortlist med tio kampanjer som alla har byggt ett äkta marknadsvärde för kunden.


Ämnen i artikeln:

B-Reel CreativeB-ReelSveriges bästa marknadscheferreklamkampanjerSveriges Bästa Marknadschef

Enligt Johan Dahlqvist, ECD på B-Reel Stockholm och juryordförande, har juryarbetet både inneburit svårigheter och självklara val.

- Det har varit svårt eftersom det finns så många bra kampanjer. Sverige är ett föregångsland när det gäller digitalt nytänkande och kreativ kraft. Men det har också varit lätt, eftersom de kampanjer som verkligen skapar äkta marknadsvärde står i en klass för sig, säger Johan Dahlqvist i ett pressmeddelande.

Juryn ska nu utse en vinnare, som ska presenteras på Berns i morgon den 20 oktober i samband med Resumés tävling Sveriges Bästa Marknadschefer.

- Nu blir det svårt på riktigt. Alla tio bidrag håller extremt hög kvalitet och har höjt ribban för vad bra marknadsföring kan innebära. De har skapat ett verkligt värde för användaren och lockat med ett erbjudande som är attraktivt i sig självt. Vi kommer att ägna många diskussioner om hur vi ska värdera bidragen på listan, tillägger Johan Dahlqvist.

De tio bidrag som juryn listat är:

Försvarsmakten – Försvarsmaktens träningsklubb, FMTK

Peak Performance - Magic Hour Pop-up Shop

Stockholmståg – The Train Brain

Audi Quattro – Swedish Snow Rescuers

Taxi Stockholm - Explore Stockholm

Svenska Turistföreningen - The Swedish Number

IF - Slow Down GPS

Vattenfall – Sun cell Calculator

Ålandsbanken - Baltic Sea Project

McDonalds - BigMac Shop

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.