Reklam
De kan vinna Creative Mobile Summer
Publicerad: 22 maj 2013, 12:50
Här är de fem finalisterna i Resumés och Schibsteds tävling Mobile Creaive Summer.
Ämnen i artikeln:
ReklamMH
Magnus Helander
Resumé och Schibsted har startat tävlingen Creative Mobile Summer för att uppmuntra till ett större fokus på att skapa kreativ och effektiv reklam i mobila kanaler, det just nu snabbast växande mediet. Tävlingen avser mobila annonser, inte appar och målet är att utmana kreatörer att skapa mobila kampanjer.
Totalt var ett 30-tal kampanjer med och tävlade och fem bidrag tog sig vidare.
Finalister:
Kund: Interflora
Kampanj: Interflora pop-up store
Byrå: Portably
Kund: 3
Kampanj: Wifi-annonsen
Byrå: MRM Stockholm
Kund: Metsä Tissue AB
Kampanj: Aaaatjohoooo!
Byrå: PS Communications
Kund: Clas Ohlson
Kampanj: Walk To Action
Byrå: Sticky Beat / Daisy Display
Kund: Friskis&Svettis Stockholm
Kampanj: #friskissthlm
Byrå: Volt
Juryn: Matias Palm Jensen, McCann och juryordförande, Maja Bergstrand, creative process mangager på Portably, Johan Åsén, mobilchef Schibsted Sverige, och Claes de Faire, chefredaktör Resumé.