Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

De kan vinna Creative Mobile Summer

Publicerad: 22 maj 2013, 12:50

Här är de fem finalisterna i Resumés och Schibsteds tävling Mobile Creaive Summer.


Resumé och Schibsted har startat tävlingen Creative Mobile Summer för  att uppmuntra till ett större fokus på att skapa kreativ och  effektiv  reklam i mobila kanaler, det just nu snabbast växande mediet.  Tävlingen  avser mobila annonser, inte appar och målet är att  utmana  kreatörer att skapa mobila kampanjer.

Totalt var ett 30-tal kampanjer med och tävlade och fem bidrag tog sig vidare.

Finalister:

Kund: Interflora
Kampanj: Interflora pop-up store
Byrå: Portably

Kund: 3
Kampanj: Wifi-annonsen
Byrå: MRM Stockholm

Kund: Metsä Tissue AB
Kampanj: Aaaatjohoooo!
Byrå: PS Communications

Kund: Clas Ohlson
Kampanj: Walk To Action
Byrå: Sticky Beat / Daisy Display

Kund: Friskis&Svettis Stockholm
Kampanj: #friskissthlm
Byrå: Volt

LÄS MER OM FINALISTERNA HÄR

Juryn: Matias Palm Jensen, McCann och juryordförande, Maja Bergstrand, creative process mangager på Portably, Johan Åsén, mobilchef Schibsted Sverige, och Claes de Faire, chefredaktör Resumé.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.