Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 5 mars 2015, 13:03
Popaganda, Com Hem och Uniforms for the dedicated kan vinna pris.
Den 19 mars är det dags för direktmarknadsföringens galakväll Guldnyckeln. Här är kampanjerna som kan vinna.
Guldnyckeln arrangeras av Swedma och är tänkt att premiera den bästa direktmarknadsföringen under året som gått. Priser delas ut i elva olika kategorier varav tre är specialpriser.
Under kvällen ska också årets annonsör, ad och copy utses. De som har chansen att bli årets annonsör är Volvo Cars, Popaganda, Uniforms for the dedicated och Svenska Mässa/MyDog.
Bästa ad:s kan bli Rikard Linder, Jeremy Phang och Petter Lublin på Lowe Brindfors, Niklaz Lönnqvist på Volontaire eller Fredrik Simonsson och Joel Ekstrand på DDB bli.
Tävlar om titeln årets copy gör Olle Langseth på DDB, Örnulf Klang på Blomquist & Co och Fredrik Kirkfjell på Mecka.
Här är de nominerade:
Detaljhandel Bara för gam3rs McDonalds DDB Göteborg & DDB Sthlm Det pessimistiska brevet Daidalos DDB Stockholm En bit av Norrland Norrmejerier Doe Blomberg Gottberg Farstaklappen Farsta Centrum Doe Blomberg Gottberg If the suit fits Brothers Pool The Rag Bag Uniforms for the Dedicated DDB Stockholm Finans och försäkringar Från ord till handling If Skadeförsäkring, CRM Abakus Ikano Flappy Saver Ikano Bank Volontaire Produkttillverkning Keep Going-stipendiet Gorbys/Familjen Dafgårds SWE Stand Up Marathon Matting AB Mecka The Payback Lindahls Mejeriprodukter AB ORD&BILD Resor, transporter & fordon Cykla Säkert Vasaloppet Welcom Norwegian Red Cab Norwegian M&C Saatchi Virtual Volvo Sell Out Volvo Cars DigitasLBi Nordics Samhällsservice, skolor samt ideella organisationer Barncancerfonden BloggBattle Barncancerfonden IUM Sverige Flytta till Tjörn Tjörns kommun Sturm & Drang Like a Swede TCO ANR BBDO Play in the Shade Cancerfonden Volontaire Sluta rattsurfa Transportstyrelsen Blomquist & Co Stötta Kungsleden Svenska Turistföreningen (STF) Pond Stockholm Telekom-, IT-, el-, olje- och bensinbolag Elcykelbannern Vattenfall MRM//McCann Stockholm Ett kvitto på min uppskattning St1 Garbergs Living with Lag Umeå Energi/ume.net ANR BBDO Spänningssökarna och Framtidens Energi Kraftringen Navigator Underhållning Återvändarna Parks and Resorts Pool Den roliga kön Liseberg Shout Popagandas Instasläpp Föreningen Popaganda / Luger inc. Saatchi & Saatchi Virus outbreak Elmsta 3000 horror fest Saatchi & Saatchi Övriga tjänster och hälsa Aptit Food Tour Aptit.se Stendahls The Next Lassie Svenska Mässan/MyDOG Valentin&Byhr Analyspriset Från sjutton märkesförsäkringar till åtta målgrupper If Gadd Kundinteraktionsplan 1.0 – en automatisk succé Com Hem Kaplan Mina Erbjudanden Coop Actionbase Restaurang Hemma Linas Matkasse InsightOne i samarbete med Roi Division Bästa kundlojalitetsprogram Det delbara Schyssthetsprogrammet Halebop Smicker ICA Student ICA Banken (ICA Student) ICA Reklam Inhouse The loyalty program designed around you Volvo Car Sverige Smicker Kreativitetspriset Antimobbnings-typsnittet. Friends Lowe Brindfors Den roliga kön Liseberg Shout Living with Lag Umeå Energi / ume.net ANR BBDO Play in the Shade Cancerfonden Volontaire Popagandas Instasläpp Föreningen Popaganda / Luger inc. Saatchi & Saatchi The Rag Bag Uniforms for the Dedicated DDB Stockholm Virus outbreak Elmsta 3000 horror fest Saatchi & Saatchi
Fredrik Thambert