Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

De kan vinna Guldnyckel

Publicerad: 5 mars 2015, 13:03

Popaganda, Com Hem och Uniforms for the dedicated kan vinna pris.

Den 19 mars är det dags för direktmarknadsföringens galakväll Guldnyckeln. Här är kampanjerna som kan vinna.


Ämnen i artikeln:

SwedmaGuldnyckeln

Guldnyckeln arrangeras av Swedma och är tänkt att premiera den bästa direktmarknadsföringen under året som gått. Priser delas ut i elva olika kategorier varav tre är specialpriser.

Under kvällen ska också årets annonsör, ad och copy utses. De som har chansen att bli årets annonsör är Volvo Cars, Popaganda, Uniforms for the dedicated och Svenska Mässa/MyDog.

Bästa ad:s kan bli Rikard Linder, Jeremy Phang och Petter Lublin på Lowe Brindfors, Niklaz Lönnqvist på Volontaire eller Fredrik Simonsson och Joel Ekstrand på DDB bli.

Tävlar om titeln årets copy gör Olle Langseth på DDB, Örnulf Klang på Blomquist & Co och Fredrik Kirkfjell på Mecka.  

Här är de nominerade:

     


  Detaljhandel     Bara för gam3rs McDonalds DDB Göteborg & DDB Sthlm   Det pessimistiska brevet Daidalos DDB Stockholm   En bit av Norrland Norrmejerier Doe Blomberg Gottberg   Farstaklappen Farsta Centrum Doe Blomberg Gottberg   If the suit fits Brothers Pool   The Rag Bag Uniforms for the Dedicated DDB Stockholm    Finans och   försäkringar     Från ord till handling If Skadeförsäkring, CRM Abakus   Ikano Flappy Saver Ikano Bank Volontaire   Produkttillverkning     Keep Going-stipendiet Gorbys/Familjen Dafgårds SWE   Stand Up Marathon Matting AB Mecka   The Payback Lindahls Mejeriprodukter AB ORD&BILD   Resor,   transporter & fordon   Cykla Säkert Vasaloppet Welcom   Norwegian Red Cab Norwegian M&C Saatchi   Virtual Volvo Sell Out Volvo Cars DigitasLBi Nordics   Samhällsservice,   skolor samt ideella organisationer   Barncancerfonden BloggBattle Barncancerfonden IUM Sverige   Flytta till Tjörn Tjörns kommun Sturm & Drang   Like a Swede TCO ANR BBDO   Play in the Shade Cancerfonden Volontaire   Sluta rattsurfa Transportstyrelsen Blomquist & Co   Stötta Kungsleden Svenska Turistföreningen (STF)  Pond Stockholm   Telekom-,   IT-, el-, olje- och bensinbolag   Elcykelbannern Vattenfall MRM//McCann Stockholm   Ett kvitto på min uppskattning St1 Garbergs   Living with Lag Umeå Energi/ume.net ANR BBDO   Spänningssökarna och Framtidens Energi Kraftringen Navigator   Underhållning     Återvändarna Parks and Resorts Pool   Den roliga kön Liseberg Shout   Popagandas Instasläpp Föreningen Popaganda / Luger inc. Saatchi & Saatchi   Virus outbreak Elmsta 3000 horror fest Saatchi & Saatchi   Övriga   tjänster och hälsa     Aptit Food Tour Aptit.se Stendahls   The Next Lassie Svenska Mässan/MyDOG Valentin&Byhr   Analyspriset       Från sjutton märkesförsäkringar till åtta   målgrupper If Gadd   Kundinteraktionsplan 1.0 – en automatisk   succé Com Hem Kaplan   Mina Erbjudanden Coop Actionbase   Restaurang Hemma Linas Matkasse InsightOne i samarbete med Roi Division   Bästa   kundlojalitetsprogram   Det delbara Schyssthetsprogrammet Halebop Smicker   ICA Student ICA Banken (ICA Student) ICA Reklam Inhouse   The loyalty program designed around you Volvo Car Sverige Smicker   Kreativitetspriset     Antimobbnings-typsnittet.  Friends Lowe Brindfors   Den roliga kön Liseberg Shout   Living with Lag Umeå Energi / ume.net ANR BBDO   Play in the Shade Cancerfonden Volontaire   Popagandas Instasläpp Föreningen Popaganda / Luger inc. Saatchi & Saatchi   The Rag Bag Uniforms for the Dedicated DDB Stockholm    Virus outbreak Elmsta 3000 horror fest Saatchi & Saatchi

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

SwedmaGuldnyckeln

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.