Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 8 juli 2015, 14:21
Volvo Lastvagnar vs. Koenigsegg har två nomineringar
I tävlingen Content Marketing Awards har Sverige sju vinstchanser.
Spoon och OTW har flest nomineringar – tre stycken var. Spoon för Volvo Lastvagnar vd Koenigsegg och för If:s årsredovisning.
OTW för SAS tidning Scandinavian Traveler och för "If Smart" för If. Även Matter är nominerade.
Tävlingen hålls i Cleveland senare i år, och belönar kreativa lösningar som gett bevisad effekt. Totalt fördelas vinnarna mellan 75 kategorier och tävlingen äger rum i slutet på juli.
De svenska nomineringarna:
Best Launch (of the Year)
Matter AB: Made by Sweden featuring Zlatan
Best Content Marketing Program Strategy
OTW Communication: Scandinavian Traveler
Best Overall Use of Social Media
Spoon: Volvo Trucks vs. Koenigsegg
Best Use of YouTube/Vimeo/Video for Content Marketing
OTW Communication: IF Smart
Spoon: Volvo Trucks vs. Koenigsegg
Best Transportation (Air/Auto/Rail/Ship) Publication
OTW Communication: Scandinavian Traveler
Best Annual Report
Spoon Publishing: The Heat is On
Här kan du se alla nomineringar.