Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

De kan vinna i New York Festivals

Publicerad: 29 maj 2008, 13:53

Inför New York Festivals gala den sista juni är det svenska startfältet väldigt starkt – hela 54 bidrag har gått till final i tävlingen. Lowe Brindfors leder tabellen med 13 bidrag framför DDB Stockholms nio nomineringar.


New York Festivals upplägg kan vara något förvirrande – så sent som i april prisades Lowe Brindfors med totalt åtta guld i New York Festivals. Det var undertävlingen Innovative Advertising Awards det handlade om då. Nu kan man vinna igen, och det är samma kund som genererar flera nomineringar – Stella Artois.

Men de är inte ensamma om nomineringar i International Advertising Awards i New York Festivals. Totalt har 19 svenska byråer 54 nomineringar. Den 30 juni vet vi vem som vinner. Här är alla nominerade svenska bidrag. För konsekvensens skull har vi behållit de engelska bidragsnamnen från listan.

Så många nomineringar har byråerna:

Lowe Brindfors 13
DDB Stockholm 9
Forsman & Bodenfors 5
Goss 5*
Åkestam Holst 4
Garbergs 4
Family Business 2
Great Works 2
Jung von Matt 2
Stendahls 1
Trigger Momentum 1
ACNE Digital 1
Perfect Fools 1
Scholz & Friends 1
Publicis Stockholm 1
SWE 1
Volt 1
Abby Norm 1
Grey Worldwide Stockholm 1

*Goss har fått flera nominringar i olika kategorier för Langley Travels Skidåkarbanner

Nomineringar kategorivis

Art & Technique


Lowe Brindfors: Stella Artois – La Passage, La Bouteille

Collateral

Åkestam Holst: Outdoor Equipment Store – Hatch an Egg, Worlds Coolest Dressing Room; Posten – Direct Marketing That Changed The World
Family Business: V&S Absolut Spirits – Absolut Disco

Design

Family Business: V&S Absolut Spirits – Absolut Disco
Goss: Langley Travels – On-Line Skiing Experience
Lowe Brindfors: Stella Artois – Le Passage, La Bouteille, Le Courage; NK – Ecologic Chocolate; Sailing Competition – Ericsson Racing Team
Stendahls: Volvocars Norway – Volvo Easy Living
Trigger Momentum: SCA – Libresse Design Edition

Interactive

ACNE Digital: Gnuf – The World’s Biggest Dice Roll
Åkestam Holst: Norrlands Guld – The Singing Beer Tap
DDB Stockholm: Swedish Armed Forces – Recruitment Campaign
Garbergs: Mio – World of Interior Design; Telenor – The Everyday Enhancer
Goss: Langley Travels – On-Line Skiing Experience
Great Works: V&S Absolut Spirits – Absolut Machines; H&M – H&M Divided
Lowe Brindfors: Stella Artois – La Passage, Le Courage
Perfect Fools: K-Swiss – Free Running
Scholz & Friends: Castillo de Gredos – It Doesn’t Get Any Spanisher Than This

Integrated

Forsman & Bodenfors: Nationalencyklopedin – NE
Lowe Brindfors: Stella Artois – Pass On Something Good

Outdoor

DDB Stockholm: McDonald’s – Fresh Fruit and Veg, Serviettes
Forsman & Bodenfors: Tele2 – Bris
Goss: Onsalakorv – Now Ready Sliced
Lowe Brindfors: Stella Artois – Le Courage
Publicis Stockholm: Amnesty – Roses

Print

DDB Stockholm: McDonald’s – Extra Large Coffee, Small But Manly; Volkswagen – Perfectly Tuned, Golf Variant – Amazing Space
Jung von Matt: Bon Magazine – A Very Thin Ad For A Very Thick Magazine; Unicef – Water Kills
SWE: Eurocard – Vice Versa
Volt: Gahns Soap On A Rope – The Prison

Television

Abby Norm: KPA Pension – Anti Personnel Mines
DDB Stockholm: Re:member – Impulses; Skoda – How Safe Is Your Workplace?
Forsman & Bodenfors: IQ – Say No; SCA Hygiene Libero – Yoga; SOS Live Earth – Cow
Garbergs: Skandia – Time To Think About Pensions?; Telenor – Mobile TV, For The Big Questions In Life
Grey Worldwide Stockholm: Anorexi Bulimi Contact – The Mirror
Lowe Brindfors: Award Show Within TV and Cinema – Big Ideas; Financial Services – Small Loans

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.